Blog Mystery Guest
Hoe gastvrij is de mobiliteitsbranche? Het antwoord op deze vraag komt van de mystery guest. In blogs en in Booster magazine lees je voorbeelden uit de praktijk en worden concrete tips gegeven.
Vieze handen
Geen automonteur die zijn neus optrekt voor vieze handen. Er moet immers gewerkt worden en een auto repareren met schone handen is praktisch onmogelijk. Lekker met de handen in het vet, de olie en teer. Niks is de automonteurs te gek! Hoezo witte nagelriemen? Zwart is het nieuwe wit.
Een echte automonteur is te herkennen aan zijn handen. Zijn zwarte handen welteverstaan.
Ik begrijp dit. Ik begrijp het echt. Heus wel. Natuurlijk moeten wij dit als klant begrijpen. We willen tenslotte dat onze auto gemaakt wordt. Het is helemaal niet erg om weken nadat de auto terug is uit de garage nog steeds zwarte handen te krijgen bij aanraking van het stuur. Of het aangeboden kopje koffie in de garage inclusief vingerafdrukken op te drinken. Geeft niks. Ook die veeg op mijn autostoel die hardnekkig op mijn witte broek is blijven zitten is prima. Wel vond ik het erg jammer dat ik onlangs een belangrijke presentatie heb gedaan met een snor… een zwarte snor. Blijkbaar had ik na aanraking van mijn stuur een zwarte veeg boven mijn mond getrokken. Tja, alles voor een goed rijdende auto…
Of toch niet? Verbaasd kijk ik de automonteur aan die netjes zijn handen wast voor het klaarmaken van mijn koffie. Nog verbaasder kijk ik wanneer de monteur mijn autostoel voorziet van plastic voordat hij plaatsneemt. Ik kon niet vreemder kijken toen de monteur mijn stuur af deed met een doekje alvorens de sleutels aan mij terug te geven. Wauw! Zo kan het dus ook. Ik kijk naar de handen van de automonteur en die zijn zwart, heel zwart… Mijn auto? Die is schoon!
Meld je aan
Weten hoe gastvrij jouw bedrijf is? Meld je aan voor de GastvrijheidsCheck.