Je bedrijf futureproof? Neem dan ook je medewerkers mee!
‘De auto-industrie zal in de komende tien jaar meer veranderen dan in de afgelopen 50 jaar’, aldus ondernemer, futurist en inspirator Jeroen Vertongen tijdens AMT Future Talk. Vertongen legt uit dat veel bedrijven in de mobiliteitssector in een ‘beach chair business model’ zitten. ‘Maar die tsunami komt eraan en de zee trekt zich eerst even terug. Dus iedereen is blij, want het is druk op het strand en dat geeft ruimte om uit te breiden. Maar dan komt die verwoestende golf die het bestaande businessmodel wegvaagt.’
Ook Betsie Brink van OOMT had een boodschap voor de deelnemers aan AMT Future Talk. ‘Wil je je bedrijf future proof maken? Dan moet je ook je medewerkers meenemen in die veranderingen. Professionaliseren van je werkgeverschap is daarbij een must. Je bedrijf ontwikkelen vraagt aandacht op veel terreinen. Wees je bewust van je rol. Dat is leuk én nuttig. Goede gesprekken leveren plezier op en je zal het effect daarvan zien. Vertongen sloot zich bij haar aan. ‘Elke medewerker reageert anders op verandering. Je moet je klant goed kennen, maar ook je medewerkers. Je moet al je mensen begeleiden op een persoonlijke, passende manier’.
Lees hier de gehele recensie van AMT Future Talk.